کد خبر: ۹۲۲۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷

بازار موبایل در قبضه گوشی‌های سامسونگ | اپل از قافله جا ماند!

طبق داده‌های IDC، کره‌ای‌ ها همچنان جایگاه خود را در رده‌بندی پرفروش‌ترین برندهای بازار حفظ کرده‌اند و طی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴، با فروش تقریباً ۵۴ میلیون دستگاه، سهمی ۱۸.۹ درصدی از بازار فعلی دارند.
بازار موبایل در قبضه گوشی‌های سامسونگ | اپل از قافله جا ماند!
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به اطلاعات منتشرشده، در فاصله زمانی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تقریباً ۲۸۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده که نشان از رشد ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. همچنین در رده‌بندی برترین برند‌های بازار، نام سامسونگ به‌عنوان برند برتر آشکار است.

طبق داده‌های IDC، کره‌ای‌ها همچنان جایگاه خود را در رده‌بندی پرفروش‌ترین برند‌های بازار حفظ کرده‌اند و طی سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴، با فروش تقریباً ۵۴ میلیون دستگاه، سهمی ۱۸.۹ درصدی از بازار فعلی دارند. این ارقام نشان می‌دهد که باوجود افزایش نیم‌میلیونی فروش گوشی، سهم سامسونگ از بازار حدود ۱ درصد کاهش یافته است. بااین‌وجود ممکن است با معرفی نسل جدید گوشی‌های تاشو، شاهد افزایش فروش سامسونگ طی ماه‌های آتی باشیم.

اما از طرفی شیائومی با افزایش ۲۷ درصدی فروش خود نسبت به سال گذشته (۳۳.۲ میلیون دستگاه)، فاصله خود را با اپل کاهش داده و توانسته ۴۲.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند. به‌همین دلیل سهم این شرکت از بازار به ۱۴.۸ درصد افزایش یافته و تنها ۱ درصد با کوپرتینویی‌ها فاصله دارد. بااین‌حال رونمایی و عرضه سری آیفون ۱۶ طی ماه‌های آتی، می‌تواند به افزایش فروش اپل منجر شود و این اختلاف را بیشتر کند.

در ادامه لیست، نام دو برند چینی دیگر، یعنی ویوو و اوپو دیده می‌شود و به‌ترتیب ۹.۱ و ۹ درصد از بازار سهم دارند. البته ویوو توانسته بعد از شیائومی، بیشترین رشد فروش را نسبت به سال گذشته ثبت کند و در بازه زمانی یادشده نیز موفق به فروش ۲۵.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است.

همچنین سامسونگ در طول سه سال گذشته تغییر زیادی برای رابط کاربری One UI ایجاد نکرده است. در واقع، طرح Quick Panel تنها تغییر قابل‌توجهی بود که سال گذشته با One UI ۶.۰ در دسترس قرار گرفت. اکنون در گزارش جدیدی گفته شده که رابط کاربری One UI ۷.۰ مبتنی بر اندروید ۱۵ با پیشرفت‌های زیادی در طراحی خود همراه است.

براساس گزارش جدید Ice Universe در ایکس که از منابع معتبر صنعت فناوری است، سامسونگ با One U‌I ۷.۰ یک رابط کاربری کاملاً جدید معرفی خواهد کرد. همچنین از این به‌روزرسانی که یکی از تغییرات آن ظاهراً به طراحی آیکون‌ها مربوط می‌شود، به‌عنوان تغییریافته‌ترین نسخه از One UI در تاریخ یاد شده است.

سامسونگ معمولاً طراحی آیکون‌ها در رابط کا‌ربری خود را هر پنج‌سال یک بار انجام می‌دهد که بااین‌وجود می‌توان گفت One U‌I ۷.۰ یک طراحی مجدد قابل‌توجه خواهد بود و شنیده این موضوع می‌تواند کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ را خوشحال کند.

هرچند هنوز دقیقاً مشخص نیست چه تغییراتی در نسخه بعدی رابط کاربری سامسونگ وجود خواهند داشت، در برخی گزارش‌های قبلی گفته شده بود که غول مستقر در کره جنوبی ممکن است از یک صفحه کشویی عمودی برای نمایش اپلیکیشن‌ها در One U‌I ۷.۰ استفاده کند.

برنامه بتا رابط کاربری One UI ۷.۰ برای سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ احتمالاً طی دو ماه آینده آغاز خواهد شد. سپس طی هفته‌های بعدی ممکن است گوشی‌های دیگری مانند سری گلکسی اس ۲۳ نیز به آن دسترسی پیدا کنند. تا قبل از معرفی رسمی One UI ۷.۰ در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ که ۳ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۲ مهر) برگزار می‌شود، می‌توان انتظار داشت که چند نسخه بتا دیگر نیز منتشر می‌شود.

منبع: گسترش نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین